Čekalo se vážně dlouho, ale nové Enduro 2017 konečně dorazilo. Roztrhali jsme příručku s pravidly a udělali toto kolo – takže hurá – nasedněte na něj a zjistěte, proč mu říkáme Král hory (King of the mountain).

Model Enduro jsme představili před více než deseti lety a od té doby se od trošku ustrkovaného a opomíjeného kola dopracoval až ke standardu pro moderní trailová kola. A během poměrné krátké doby stanovil nový směr, co by jezdci mohli od trailového kola čekat. Přeskočme zpět do současnosti a kufřík s trofejemi, které Enduro má pod postelí, mu asi kdekdo závidí. Nové Enduro je univerzál – zvládá vše od prudkých kořenových výjezdů, po sjezdy, kdy Vám bělají klouby na prstech – vše pěkně v tempu.

GEOMETRIE – JISTÉ OVLÁDÁNÍ

Naše Enduro již léta udává trend v kategorii trail biků a nyní dostává jeho geometrie novou podobu, která poskytuje jistotu a zvládne toho víc než kdy předtím. Upravili jsme „moderní“ trailovou geometrii tak, že jsme položili více hlavový úhel a přidali krátké řetězové vzpěry – vlastně jedny z nejkratších v kategorii. A tato kombinace dává kolu jedinečné ovládání, o kterém jste zatím jen snili. A ještě k tomu všemu jsme předělali zdvihy a Enduro tak je připraveno na pořádnou nálož.

Tyto rámy byly intenzívně testovány, abychom si byli jisti, že jejich geometrie poskytuje přesně to, co po čem jezdci touží. S ohledem na velikosti kol samozřejmě.

Chcete mít volbu rozměrů kol? Enduro zvládně všechny. A co víc – máte dvě volby rámů – pro 650b a pro 29″ respektive 6Fattie kola.

TLUMIČE ÖHLINS

Není už žádným tajemstvím, že jsme naše DEMO 8 vyvíjeli s partnery z Öhlins, abychom vyrobili to nejrychlejší DH kolo na trhu. A pro nové Enduro se naši vývojáři z oddělení odpružení sešli z lidmi z Öhlins a zkušenosti získané z vývoje DEMA přetavili v nový tlumič STX22 speciálně pro Enduro. Pryč jsou ty dny, kdy jste museli nesmyslně klikat a točit kolečky nastavení. Tento systém poskytuje maximální kontrolu a konzistentnost.

  • Jemný okruh nízké komprese poskytuje bezkonkurenční reakci při výšlapu i při sjezdu.
  • Vyladěná vysokorychlostní komprese skvěle kontroluje velké dropy.
  • AUTO-SAG poskytuje bezproblémové nastavení.
  • Tři kliky na vysokorychlostní kompresi.
  • Devět kliků na nízkorychlostní kompresi.
  • Šest kliků na nízkorychlostní odskok.

PLNĚ INTEGROVANÁ TECHNOLOGIE SWAT™ – PRAKTIČNOST

Integrace SWAT™ znamená storage, water, air, and tools (uložení, voda, vzduch, nářadí). Jednoduše to zní a jednoduché to má být. S nadšením jsme vytovřili balíček pro jezdce, takže je na trailu už nic nezaskočí. Začalo to nářadím, přimontovaným pod košík s lahví, pak nýtovačka schovaná ve sloupku vidlice a pak SWAT™ Door – dvířka ve spodní rámové trubce. Jezdit s batohem, kde máte pouze pár drobností, je opravdu zbytečné. Vše, co byste mohli potřebovat, je ukryto bezpečně v rámu.

Plně intergorvá dvířka v spodní rámové trubce uschovají vše potřebné – duši, pumpu, svačinu – prostě vše, co tam nastrkáte. A nemusíte to vozit na zádech.

S NAŠÍM NOVÝM S-WORKS ENDURO 29 JSME SE PTALI SAMI SEBE – PROČ MĚNIT NĚCO TAK DOBRÉHO? ALE NĚKTEŘÍ BY USULI NA VAVŘÍNECH, ALE MY JSME SE CHTĚLI ZLEPŠIT. A VÝSLEDEK? VÍCE ZÁBAVY JSTE NA TRAILU JEŠTĚ NEZAŽILI….

DESIGN RÁMU – ROBUSTNÍ KONSTRUKCE

Linky, které charakterizovaly naše Enduro byly inovovány a narovnány s novým X-Wing designem. Tato konstrukce plně přispívá ke skvělé ovladatelnosti, kterou jezdci požadují.

  • Nebyli jsme jen posedlí úhly a uložením středu, ale zamysleli jsme se také nad zdvihy.
  • Oversized ložiska a napojení tlumiče – použití kola jednoznčně vyžaduje tuhost a trvanlivost. Nové a robustnější napojení tlumiče na zadní stavbu, větší ložiska, která zajistí delší životnost – to vše je v souladu s požadavky a se zaměřením kola.
  • Řekli jste si o tom a my jsme to dodali. Závitový střed znamená delší výdrž ložisek a konec skřípání ve středu.
  • Vnitřní vedení kabeláže – prověšení pod středem zmizelo – už žádné špinavé bowdeny.
  • Vnitřní kabeláž vystupuje ze spodní rámové trubky nad středem a vede nad hlavním ložiskem a není tak vystavena zbytečnému kroucení a ohýbání. Výsledkem je lepší a hladší řazení.